ahan118 ahan118 .

ahan118

مقاومت ورق ‌هاي گالوانيزه در برابر خوردگي چقدر است؟

ورق گالوانيزه ، آهني است كه سطح آن با ورق روي (Zn) پوشانده شده. اين محصول، از ورق روغني يا ورق‌هاي سرد طي فرآيند گالوانيزاسيون، توليد مي‌شود. ورق‌هاي گالوانيزه شامل هسته فولادي و همچنين لايه آلياژي بين فلزي و لايه اي از عنصر روي بر روي هر دو سطح خارجي آن مي باشند.

ورق‌هاي گالوانيزه مصارف بسياري در صنايع مختلف دارند. زماني از اين ورق‌ها استفاده مي‌شود كه نياز به كنترل خوردگي در آهن و فولاد باشد. ورق‌هاي گالوانيزه به دليل پوشش ضد‌زنگي كه دارند داراي محبوبيت زيادي در صنايع گوناگون مي‌باشند.

عمر مفيد ورق گالوانيزه بين 20 تا 30 سال است و اگر در معرض رطوبت و باران قرار نگيريد براي هميشه سالم مي ماند. اگر براي استفاده طولاني مدت در فضاي باز تمايل به استفاده از فولاد گالوانيزه را داريد بايد حتما فرآيند گالوانيزاسيون آن به روش گرم انجام شود كه معمولا در محيط هاي مختلف حدود 70 سال دوارم مي آورد.  توجه داشته باشيد كه آب مهم‌ترين عنصر مشكل ساز  براي فولاد است كه موجب زنگ زدگي، خوردگي و … مي شود. اما توجه داشته باشيد كه ورق هاي گالوانيزه داراي مهم ترين ويژگي و مزيت مقاومت در برابر آب هستند.  همچنين نحوه توليد و ساخت ورق هاي گالوانيزه به گونه اي ست كه پيوندي فوق‌العاده بادوام ايجاد مي‌كند كه موجب مقاومت فوق العاده آن شده است.


برچسب: ورق گالوانيزه ، ورق روغني ، ورق،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ تير ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۲۲:۱۴ توسط:ahan118 موضوع: نظرات (0)

كاربرد هاي ميلگرد كلاف

كلاف در واقع به نوعي از بسته‌بندي ميلگرد گفته مي‌شود كه به صورت كلاف پيچيده شده است و شاخه‌اي نيست. ميلگرد كلاف نوعي ميلگرد بسيار بلند است و به دليل طول زياد آن امكان بسته‌بندي آن به صورت شاخه‌اي وجود ندارد و به همين سبب آن را به صورت كلاف مي‌پيچند. ميلگرد كلاف معمولا در سايزهاي پايين توليد مي‌شود كه نرم‌تر و انعطاف‌ پذيرتر هستند ولي حداكثر تا سايز 12 و 14، به صورت سفارشي در كارخانه توليد مي‌شوند و گاها در بازار نيز موجود مي‌باشند و به صورت نورد گرم توليد مي‌شوند. ميلگردهاي سايز 5 تا 6.5 فقط به صورت كلاف توليد مي‌شوند ولي ميلگردهاي 6.5 تا 12 به دو حالت كلاف و شاخه توليد و عرضه مي‌شوند. كلاف ضخيم‌تر هم در كارخانجات به صورت سفارشي توليد مي‌گردد.

ميلگرد كلاف در دو نوع كلاف ساده و كلاف آجدار در بازار عرضه مي‌شود. از جمله كاربردهاي ميلگرد كلاف مي‌توان به ساختمان‌سازي، سيم بكسل، سيم خاردار، خرپا، صنايع جوشكاري، زنجير فلزي، صنايع فنرسازي و... اشاره كرد. ميلگرد كلاف داراي كربن كمي مي‌باشد، از اين رو اين امر سبب قابليت كشش بالا در اين محصول شده است. هم‌چنين آن را براي عمليات‌هاي جوشكاري مناسب كرده است. با توجه به ويژگي‌هاي كلاف، مي‌توان گفت از آن در توليد انواع مفتول‌هاي خوش تراش نيز استفاده خواهد شد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ تير ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۱۷:۵۲ توسط:ahan118 موضوع: نظرات (0)