ahan118 ahan118 .

ahan118

قيمت نبشي، ناوداني و سپري در آهن 118

نبشي، ناوداني و سپري سه مورد از مقاطع مهم فولادي در ساختمان‌سازي و صنايع ديگر هستند. هر يك از اين مقاطع در انواع مختلفي توليد شده و هر يك كاربرد خاصي دارند. اصلي‌ترين كاربردي كه براي نبشي، ناوداني و سپري مي‌توان نام برد، ساخت درب و پنجره است. در صورتي كه قصد خريد نبشي، ناوداني و سپري را داريد، با ما در شهر مفتول همراه باشيد تا با مشخصات و قيمت آن‌ها آشنا شويد.

نبشي يكي از قطعات فولادي است كه شكل ظاهري آن شبيه به L است. از نظر هندسي نيز داراي دو نوع بال مساوي و نامساوي است. بال مساوي آن دو بعد هم اندازه دارد و بال نامساري داراي بال‌هايي با ابعاد متفاوت است. جنس اين مقطع فولادي از كربن و استيل است. لازم به ذكر است اين محصول با جنس‌هاي مختلف كاربرد متفاوتي نيز دارد. نحوه توليد نبشي به دو صورت فابريك و پرسي است.

 نبشي فابريك به صورت نورد گرم توليد مي‌شود. به منظور توليد آن بيلت‌هاي فولادي با جنس‌هاي مختلف پيش گرم مي‌شود و تحت نورد قرار مي‌گيرد. در نهايت پس از گذشت چند مرحله، بيلت فولادي به شكل حروف L در مي‌آيد. نبشي فابريك از پرس تسمه فولادي توليد مي‌شود. در يك بررسي كلي مي‌توان گفت نبشي پرسي داراي خواص مكانيكي ضعيف تري هستند. از نبشي در موارد مختلفي استفاده مي‌شود. مهم‌ترين كاربرد نبشي شامل تقويت سازه، استفاده در چهارچوب ها، استفاده به عنوان تكيه گاه، استفاده در دكل انتقال نيرو، ماشين آلات صنعتي، بادبندها و... است. قيمت خريد نبشي به عوامل مختلفي بستگي دارد. از آنجايي كه پايه ساخت اين محصول آهن است بنابراين قيمت آهن در بازار جهاني در قيمت نبشي تاثير مهمي دارد.

قيمت خريد سپري

سپري پروفيل T نيز گفته مي‌شود. شكل ظاهري اين محصول شبيه به حرف T است. در اين مقطع فولادي ارتفاع جان و بال برابر است. ابعاد اين بخش نيز متفاوت بوده و به عنوان نمره سپري شناخته مي‌شود. سپري نيز همانند نبشي، به دو صورت توليد مي‌شود كه شامل فابريك و پرسي است. روش استفاده از پرسي به دو صورت دوبل و تك است.

به منظور توليد سپري، بيلت‌هاي فولادي ريخته‌گري مي‌شوند. در مرحله بعد نيز بيلت‌ها در دماي مشخص گرم شده و وارد مرحله نورد مي‌شوند. در نهايت اين بيلت‌ها از غلتك‌هاي مخصوص عبور داده شده و شكل ظاهري T را به خود مي‌گيرند. روش فروش اين محصول در بازار به صورت شاخه‌اي است. در زمان خريد سپري حتما به پرسي يا فابريك بودن آن توجه كنيد. از سپري در موارد مختلفي استفاده مي‌شود. اما رايج‌ترين آن‌ها شامل ساخت درب و پنجره، ساخت گلخانه، سقف و نماي شيشه اي، اتصال پل به ستون، سدسازي و... است. به منظور استعلام قيمت سپري با آهن 118 در ارتباط باشيد.

قيمت خريد ناوداني

از ديگر مقاطع فولادي پركاربرد ناوداني‌ها هستند. جنس توليد  ناوداني در دو نوع فولاد ساده كربني و استيل است. هر يك از اين جنس‌ها داراي كاربرد خاص خود هستند. از نظر هندسي نيز اين مقطع فولادي به دو نوع تقسيم مي‌شوند كه شامل بال موازي و بال شيب دار است. نوع بال موازي ناوداني U بوده و نوع بال شيب دار آن نيز به شكل C است. اين محصول نيز مانند ساير محصولات به دو روش پرسي و فابريك توليد مي‌شود.

نوع فابريك آن با روش نورد گرم توليد مي‌شود. ناوداني پرسي نيز توسط پرس كردن تسمه‌هاي مخصوص توليد مي‌گردد. به منظور بررسي قيمت خريد ناوداني پرسي و فابريك بايد گفت قيمت ناوداني نسبت به قيمت پرسي كمتر است. از اين ناوداني به منظور ساخت انواع قوطي در ستون ها، خرپا و تيرها استفاده مي‌شود.

تفاوت نبشي، ناوداني و سپري در زمان خريد

به منظور خريد نبشي، ناوداني و سپري بهتر است با مشخصات آشنا شده و تفاوت آن‌ها با يكديگر را بدانيد. اين سه محصول از نظر روش توليد كامل مشابه با يكديگر هستند. به طور كلي هر سه اين محصولات به روش پرسي و فابريك توليد مي‌شوند. در يك بررسي كلي نيز مي‌توان نتيجه گرفت اين سه محصول از نظر ظاهر با يكديگر متفاوتند. سپري به شكلاست در حالي كه ناوداني به شكلو C توليد شده و نبشي نيز به شكل L است.

در مقايسه سپري و نبشي نيز مي‌توان نتيجه گرفت سپري فقط به صورت تكي استفاده مي‌شود. اين در حاليست كه نبشي هم به صورت تكي و هم به صورت دوبل مورد استفاده قرار مي‌گيرد. هر يك از اين سه محصول داراي ضخامت‌هاي متفاوتي با يكديگر هستند. نبشي‌ها داراي 2 الي 5 ميلي متر و سپري داراي 0.9 تا 2.5 ميلي متر ضخامت هستند. از آن جايي كه نبشي‌ها داراي تنوع بيشتري هستند، بنابراين كاربرد گسترده تري نيز دارند. در آخر نيز بايد گفت از آن جايي كه سپري داراي سختي بالاتري است براي مصارفي با پايه قوي استفاده مي‌شود.

 

 به منظور خريد و استعلام قيمت نبشي، ناوداني و سپري و ساير آهن آلات از جمله انواع پروفيل، تيرآهن ، ورق و... از طريق تماس با شماره 02137924 با آهن 118 در ارتباط باشيد و با مراجعه از وب سايت آهن 118 با مشخصات محصولات آشنا شويد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ساعت: ۰۵:۱۱:۵۰ توسط:ahan118 موضوع: نظرات (0)

چند نكته مهم در مورد خريد تيرآهن

خيلي‌ها مي‌پرسند چگونه در بازار آهن‌آلات بهترين مقاطع فولادي را پيدا كنيم؟ با كيفيت‌ترين پروفيل ، محصول كدام كارخانه است؟ چگونه بي‌كيفيت‌ترين مقاطع فولادي را تشخيص دهيم و سوالات بسيار ديگر . ... تمامي اين دغدغه‌ها بستگي به اين دارد كه شما از كجا و از چه طريقي آهن‌آلات مورد نياز خود را تهيه كنيد. قطعا ثبت سفارش از عامليت‌هاي معتبر از بروز مشكلاتي جلوگيري مي‌كند و روش مناسبي در پيدا كردن بهترين مقاطع فولادي از جمله تيرآهن مي‌باشد. تيرآهن يكي از پروفيل‌هاي كليدي در ساختمان‌هاي فلزي است كه وظيفه اصلي آن استحكام ساختمان مي‌باشد. بنابراين بايد در خريد آن به نكاتي توجه شود كه تاثيرات زيادي در آينده در ساختمان و بناي شما خواهد داشت.

نكات مهم در خريد تيرآهن

خريد تير آهن از مهم ترين اقدامات در جهت افزايش مقاومت، امنيت و اطمينان يك سازه يا بنا محسوب مي‌شود. در هنگام انتخاب و خريد تيرآهن آگاهي داشتن از اطلاعات و مشخصات و ويژگي‌هاي فني و ظاهري اين محصول، كمك شاياني مي‌نمايد. در اين زمينه بايد خاطر نشان نمود كه تيرآهن‌هاي موجود در بازار آهن‌آلات كشور، در ابعاد و اندازه‌هاي مختلف و متنوعي طراحي و توليد مي‌شوند.

1. بررسي وضعيت قيمت تيرآهن در بازار

بازار فولاد و آهن‌آلات همانند ساير صنايع و ديگر اصناف دستخوش تغييرات، تورم و نوسانات قيمت است. اين نوسانات بر قيمت تمامي محصولات مانند تيرآهن تاثيرگذار است. قيمت تيرآهن از پارامترهاي موثر و تاثيرگذار در انتخاب و خريد اين محصول تلقي مي‌گردد. قيمت تيراهن با توجه به نوع، سايز و كيفيت آن تعيين مي‌گردد. به عبارتي هر چه سايز تيرآهن بيش‌تر باشد و از كيفيت بالاتري برخوردار باشد قيمت آن نيز افزايش خواهد يافت.

براي پي بردن به قيمت تيرآهن به صورت لحظه‌اي شما مي‌توانيد به سايت‌هاي معتبر مراجعه نموده و يا با مشاورين مجرب آهن 118 تماس حاصل فرماييد.

2توجه به شكل ظاهري تيرآهن

تشخيص نوع تيرآهن و توجه به شكل ظاهري آن از نكات مهم در خريد اين محصول است. از اين رو در هنگام خريد تيرآهن بايد با انواع تيرآهن و مفهوم جان و بال آن آشنايي داشته باشيد. در اين صورت در انتخاب نوع مناسب آن بر اساس نياز خود موفق خواهيد بود.

3دقت در رنگ تيرآهن

 تيرآهن در اثر مجاورت با رطوبت و هوا دچار تغيير رنگ مي‌شود. محيط‌هاي مرطوب و بارش باران سبب زنگ‌زدگي در تيرآهن‌ها مي‌شود. هر چند خوردگي و زنگ زدگي تيرآهن امري طبيعي است اما سرعت روند آن به شرايط و نحوه نگه داري نيز بستگي دارد.

آگر زردي و زنگ‌زدگي تيرآهن سطحي باشد، قابل استفاده است اما چنانچه خوردگي و زنگ‌زدگي محصول عميق باشد به عنوان محصولي با درجه كيفي 3 و 4 محسوب خواهد شد كه براي مصارف داراي اهميت پايين‌تر مورد استفاده قرار مي‌گيرند.

4. بررسي كيفيت تيرآهن بر اساس جدول اشتال

وزن لحاظ شده براي هر شاخه از تير را مي‌توان از ديگر موارد حائز اهميت در خريد تيرآهن برشمرد. به طور معمول، محاسبه و تعيين وزن تيرآهن بر اساس جدول اشتال صورت مي‌گيرد. هر كارخانه جدول وزني مخصوص به خود را دارد كه هرچه اين مقدار وزني به مقدار موجود در جدول اشتال نزديك‌تر باشد، تيرآهن از كيفيت بالاتري برخوردار است.

جدول اشتال شامل مقادير عددي از جمله ضخامت، اندازه، وزن و... است كه به شما در تعيين كيفيت محصول كمك شاياني مي‌كند. شما مي‌توانيد ميزان كيفيت تيرآهن را با مقايسه مقدار وزني آن با جدول اشتال استاندارد بررسي نماييد. وزن تيرآهن را مي‌توانيد با اندازه‌گيري وزن هر بنديل و تقسيم آن بر تعداد شاخه‌ها به دست آورده و مقايسه را انجام دهيد.

5. توجه به كارخانه توليدكننده تيرآهن

بدون ترديد، كارخانه توليدكننده، از نكات مهم و تعيين‌كننده در هنگام خريد بهترين تيراهن محسوب مي‌شود. در كشور تعداد زيادي از كارخانه‌ها وجود دارند كه با توان توليدي بالا به صورت سالانه موفق به توليد و عرضه تيرآهن به بازار فولاد شده‌اند. كارخانه‌هايي از جمله ذوب آهن اصفهان، ظفر بناب، فايكو، جهان فولاد غرب، آريان فولاد و ناب تبريز به ترتيب داراي بيش‌ترين حجم و كيفيت توليد هستند.

6. مشاهده و بررسي شناسنامه كنترل كيفي تيرآهن

دريافت شناسنامه كنترل كيفي يا برگه آناليز تيرآهن در هنگام خريد مي‌تواند در انتخاب بهترين نوع تيرآهن نقش اساسي داشته باشد. اين برگه به منظور تعيين نمودن برند توليدكننده، وارد كردن مشخصات فني، تركيبات شيميايي (درصد مواد موجود در آن)، خواص مكانيكي (دوام و استحكام، مقاومت كششي، مقدار تسليم و...) همراه تيرآهن ارائه مي‌شود.

7بررسي تعداد شاخه‌هاي تيرآهن

در بسياري موارد نياز هست تا تيرآهن به صورت شاخه‌اي خريداري شود كه به شاخه شمار معروف است. در اين صورت خريدار بايد هنگام خريد به نوع تيرآهن از لحاظ سبك يا سنگين وزن بودن دقت داشته باشد و آن را به فروشنده اعلام نمايد. در برخي موارد فروش تيرآهن به صورت بنديل است كه هر بنديل از تعدادي شاخه تشكيل شده است. تعداد شاخه‌هاي موجود در هر بنديل كارخانه‌ها با يك‌ديگر متفاوت است.

8تعيين نمودن نحوه ارسال و حمل و نقل تيرآهن

چگونگي انجام بارگيري، نوع حمل‌و‌نقل، انتخاب وسيله مناسب براي انتقال تيرآهن و تعيين مسافت حمل‌و‌نقل تيرآهن مي‌تواند از عوامل مهم در خريد اين محصول است. بنابراين توصيه مي‌شود قبل از انجام معامله و هرگونه اقدام به خريدي در مورد نحوه بارگيري، ارسال و تخليه بار با فروشنده به توافق برسيد.

خريد تيرآهن از مجموعه آهن 118

شناخت استانداردهاي تيرآهن، داشتن انتخاب با كيفيت و مرغوب اين محصول مي‌تواند در ميزان دوام و مقاومت سازه تاثير مستقيمي داشته باشد. علاوه بر اين صرفه‌جويي در هزينه‌هاي مصرفي و نهايي پروژه را شامل مي‌شود. با توجه به اينكه در سايت‌هاي مختلف، اطلاعات بسياري در مورد خريد و فروش تيرآهن و آهن‌آلات وجود دارد چنانچه با بررسي‌هاي لازم هم چنان دچار مشكل در انتخاب و خريد خود هستيد، مي‌توانيد با دريافت مشاوره از كارشناسان فروش آهن 118، اطلاعات لازم و مفيد را جهت خريد دريافت نماييد.

 

مجموعه آهن 118 از مراكز معتبر و شناخته شده عرضه كننده انواع مقاطع فولادي، مصالح فلزي و پروفيل‌هاي ساختماني مانند نبشي ، ناوداني، سپري و... در سطح كشور قلمداد مي‌گردد. جهت مشاوره رايگان در مورد خريد تيرآهن و ساير آهن‌آلات ز طريق شماره 02137924  با كارشناسان آهن 118 در ارتباط باشيد.


برچسب: تيرآهن ، پروفيل ، نبشي،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ساعت: ۰۵:۱۱:۲۹ توسط:ahan118 موضوع: نظرات (0)