ahan118 ahan118 .

ahan118

آشنایی با ورق گالوانیزه و ورق روغنی

ورق یکی از محصولات فولادی است که در صنایع مختلف به صورت مستقیم یا غیرمستقیم کاربرد دارد. از ورق در صنایع مختلف از ساخت و تولید لوازم خانگی گرفته تا صنایع پتروشیمی و ساختمان‌سازی استفاده می‌شود. این محصول دارای انواع مختلفی است. انواع ورق گالوانیزه، ورق روغنی، ورق رنگی، اسیدشویی و... به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این بخش قصد داریم در خصوص آشنایی با ورق گالوانیزه و ورق روغنی مطالبی را ذکر کنیم. به منظور خرید و آشنایی با این محصول با ما همراه باشید.

آشنایی با ورق گالوانیزه

ورق گالوانیزه که با نام آهن گالوانیزه نیز شناخته می‌شود، به ورق‌های فولادی گفته می‌شود که با دو روش نورد سرد و نورد گرم تولید می‌شوند. در تولید ورق گالوانیزه، سطح ورق گالوانیزاسیون می‌شود. یعنی یک لایه نازک فلز روی سطح ورق را پوشش می‌دهد. این فرآیند سبب افزایش مقاومت ورق می‌شود. در نهایت ورق گالوانیزه در برابر زنگ‌زدگی و خوردگی مقاوم می‌شود.

ورق گالوانیزه از ویژگی‌های زیادی برخوردار است. هزینه نگهداری و تعمیر این ورق مقرون به صرفه است. از طرفی این ورق با شرایط آب‌وهوایی مختلف سازگار است. از دیگر ویژگی‌های ورق گالوانیزه قابلیت جوشکاری این ورق است. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت ورق گالوانیزه فرم‌دهی و شکل‌دهی مطلوبی داشته و دارای ظاهری براق و باکیفیت است. از ورق گالوانیزه در ساخت انواع مخازن ساکن و متحرک، تانکرها، سقف و بدنه سالن‌های بزرگ، ساخت لوازم خانگی و تجهیزات آشپزخانه، ساخت تابلوهای برق شهری و صنعتی و... استفاده می‌شود.

آشنایی با ورق روغنی

 نوع دیگری از ورق، ورق روغنی است. به این ورق، ورق نورد سرد نیز گفته می‌شود. چرا که فرآند تولید این ورق به صورت نورد سرد است. ورق روغنی دارای ظاهری مطلوب و سطحی صاف و یکنواخت است. از ویژگی‌های بارز این ورق می‌توان به شکل‌پذیری مطلوب و همچنین مقاومت عالی در برابر کشش اشاره کرد. در ساختار این ورق از آلیاژ کربن، منگنز، سیلیسیوم، فسفر، گوگرد و کروم استفاده می‌شود.

به طور کلی ورق‌های روغنی دارای انواع مختلفی هستند و بر اساس درصد کربنی که دارند دسته‌بندی می‌شوند. از آنجایی که ظاهر این ورق بسیار مطلوب است بنابراین در موارد مختلفی از آن استفاده می‌شود. از جمله کاربردهای این ورق استفاده در صنعت خودروسازی، تولید فیلترهای خودرو، گل‌گیر خودرو، لوله اگزوز، ساخت لوازم برقی مانند یخچال فریزر، فر، اجاق گاز و.... است.

 

به منظور خرید و دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص انواع ورق و سایر محصولات دیگر با آهن118 در ارتباط باشید. به منظور تماس با این مجموعه با شماره 02154473 تماس بگیرید. 


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۱۸:۳۳ توسط:ahan118 موضوع: نظرات (0)