ahan118 ahan118 .

ahan118

پروفیل چیست؟ آشنایی با انواع پروفیل

نوعی از مقاطع فولادی، پروفیل‌ها هستند. پروفیل دارای ویژگی‌های منحصر به فردی از جمله مقاطع ثابت و طول زیاد است. از این محصول در موارد مختلف از جمله ساختمان سازی، خودروسازی، کشتی سازی و... استفاده می‌شود. پروفیل‌ها در جنس‌های مختلفی تولید می‌شوند. از جمله اصلی‌ترین آن‌ها شامل فولادی، آلومینیومی و... است. قیمت هر یک از پروفیل‌ها متفاوت خواهد بود. در ادامه در مورد سه نوع از پرکاربردترین پروفیل‌ها صحبت می‌کنیم.

پروفیل مقاطع باز چیست؟
یکی از انواع پروفیل‌ها، پروفیل مقاطع باز است. این پروفیل در انواع مختلف از جمله پروفیل آبرو یک طرفه، آبرو دو طرفه، پروفیل z و... تولید می‌شوند. پایه اصلی تولید این پروفیل‌ها به صورت شاخه 6 متری است. به طور کلی این پروفیل‌ها با ضخامت‌های مختلفی تولید می‌شوند. از این محصول در موارد مختلفی استفاده می‌شود. سطح مقطع این پروفیل با دیگر پروفیل‌ها متفاوت بوده و یک سمت آن‌ها باز است.

از پروفیل مقاطع باز در ساخت چهارچوب، قاب درب و پنجره، نمای خارجی ساختمان و... استفاده می‌شود. از نوع z نیز در مواردی نظیر ساخت سوله، سالن ورزشی، انبار، پارکینگ و... استفاده می‌شود.

پروفیل درب و پنجره چیست؟
از انواع دیگر پروفیل؛ پروفیل درب و پنجره است. این مقطع فولادی همانطور که از نامش پیداست به منظور ساخت درب و پنجره مورد استفاده قرار می‌گیرد. ویژگی و مشخصات مکانیکی و فیزیکی این محصول سبب کاربرد گسترده آن شده است.

انواع پروفیل‌های درب و پنجره شامل پروفیل UPVC، فولادی، آلومینیوم، کامپوزیت، چوب و... است. این پروفیل‌ها به شکل‌های مختلفی ساخته می‌شوند و به منظور استفاده در تولید درب و پنجره و چهارچوب آن‌ها کاربرد گسترده‌ای دارند.

پروفیل قوطی چیست؟
پروفیل قوطی نیز در صنعت ساختمان سازی دارای کاربردهای متفاوتی است. این قوطی‌ها در انواع مختلفی از جمله صنعتی، مبلی، گالوانیزه و... تولید می‌شوند. پروفیل قوطی شبیه به مستطیل بوده و دو سر آن باز است. این پروفیل از جنس فولاد بوده و بسیار محکم است. از پروفیل قوطی به منظور ساخت تابلوهای راهنمایی و رانندگی، صنایع خودروسازی، ساخت پل‌های هوایی، تولید ایستگاه BRT و.... استفاده می‌شود.

به منظور خرید و استعلام قیمت انواع پروفیل با شماره 02154463 تماس بگیرید و یا به وب سایت آهن 118 مراجعه نمایید.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۳۲:۵۹ توسط:ahan118 موضوع: نظرات (0)