ahan118 ahan118 .

ahan118

چند نكته كه بايد قبل از خريد پروفيل فولادي بدانيد

در صنايع ساختماني مصالح فلزي گوناگوني مورد استفاده قرار مي‌گيرد كه هر كدام مدل و كاربرد خاص خود را دارند. از اين بين پروفيل (Profile) يكي از متنوع ترين قطعات فلزي است و در دو نوع صنعتي و ساختماني در بازار موجود است. پروفيل، يك مقطع توخالي است كه از آن به منظور استحكام سازه استفاده مي‌شود. اگر يكي از فعالان حوزه آهن‌آلات باشيد، بدون شك، استفاده از انواع پروفيل در پروژه‌هايتان، قطعا ضروري است. براي خريد انواع پروفيل نكاتي بسياري لازم است كه بدانيد تا خريد مطمئني داشته باشيد. راهنماي خريد پروفيل شامل همه نكات ريز و درشتي مي‌شود كه شما را در راستاي انجام يك معامله موفقيت‌آميز راهنمايي مي‌كند. هر مهندس ساختمان، صنعت‌گر و يا شخص عادي كه در فرآيند خريد پروفيل قرار دارد، بايد از اين نكات كاربردي مطلع شود. پس در ادامه مطلب همراه ما باشيد.

مهم‌ترين نكات در راهنماي خريد پروفيل

اين سوال براي بسياري از افراد در بازار آهن پيش آمده است كه محصولات فولادي را چگونه و از كجا تهيه كنيم تا خريد مناسبي داشته باشيم؟ اين روزها براي خريد هر محصولي بايد اطلاعات جامعي كسب كرد تا محصول تهيه شده كيفيت و كارايي مناسبي داشته باشد. اگر شما نيز قصد خريد پروفيل داريد، بهتر است ابتدا نكات راهنماي خريد پروفيل را مطالعه كرده و سپس وارد بازار شويد.

1. شكل ظاهري

پروفيل‌ها داراي اشكال مختلفي هستند كه تا حدود زيادي كاربرد آن‌ها را مشخص مي‌كند. رايج‌ترين اشكال پروفيل عبارتند از:

·         پروفيل باز :

نبشي و ناوداني از انواع پروفيل باز است. اغلب محصولات اين دسته داراي شكل انگليسي U و يا Z هستند. اين نوع پروفيل در يكپارچه كردن سطح مقاطع در سازه‌هايي مانند سوله، پاركينگ و سالن ورزشي به كار مي‌رود. پروفيل Z خود از پركاربردترين انواع اين محصول به حساب مي‌آيد.

·         پروفيل بسته :

اين نوع پروفيل‌ها داراي محيطي بسته هستند و به همين دليل به آن‌ها قوطي گفته مي‌شود. اين نوع مقطع در سازه و در ساخت نرده آهني، راه‌پله، درب و پنجره، ستون و اسكلت فلزي كاربرد دارد. همچنين صنايع خودروسازي و تهيه لوازم خانگي از پروفيل بسته استفاده مي‌كنند. اين محصول با عنوان قوطي نيز شناخته مي‌شود.

2. متريال ساخت

پروفيل‌ها از نظر جنس به سه دسته زير تقسيم‌لندي مي‌شوند:

·         پروفيل استيل :

سطح اين پروفيل صاف و صيقلي است و مقاومت به خوردگي بالايي دارد. از اين پروفيل در دستگاه‌هاي پخت‌وپز صنعتي، صنايع لبني و صنايع دريايي استفاده مي‌شود.

·         پروفيل آلومينيوم :

به دليل دو ويژگي بارز اين محصول نظير قابليت ضد خوردگي و ضد زنگ بودن از آن در لوازم خانگي، نماي ساختمان و درب و پنجره و استفاده مي‌شود.

·         پروفيل گالوانيزه :

اين پروفيل پوششي از مواد گالوانيزه بر روي سطح بيروني خود دارد؛ از اين رو در برابر عواملي مانند اكسيد شدن و خوردگي و زنگ‌زدگي مقاومت و طول عمر بالايي دارد.

3. كارخانه توليدكننده

نكته مهم ديگر كه در خريد بايد به آن توجه شود، كارخانه سازنده آن يا برند توليدكننده مي‌باشد. در حال حاضر شركت‌ها و كارخانه‌هاي زيادي در كشور ما توليد پروفيل‌هاي ساختماني را انجام مي‌دهند.

اگر چه همه اين كارخانه‌ها در تامين نياز ملي كشور به پروفيل نقش بسزايي دارند، اما به دليل استفاده از استانداردهاي گوناگون در توليد محصولات خود، بدون شك كيفيت توليدشان هم متفاوت خواهد بود. علاوه بر اين، روش ساخت پروفيل در هر يك از اين شركت‌ها با هم متفاوت است. اين موضوع هم خود مي‌تواند باعث تفاوت در محصول اين شركت‌ها شود.

4. ابعاد و ضخامت

ابعاد، ضخامت و وزن پروفيل جز اصلي‌ترين مشخصات فيزيكي براي انتخاب مناسب پروفيل مورد نياز شما است. تمام محصولات پروفيل بر واحد وزن به فروش مي‌رسد به منظور محاسبه وزن هر شاخه 6 و 12 متري از اين مقاطع بايد از جدول اشتال كمك گرفت.

5. وزن

پروفيل‌ها به لحاظ وزني در دو دسته پروفيل‌هاي سبك و سنگين قرار مي‌گيرند:

·         پروفيل سبك :

پروفيل‌هاي سبك ظاهر زيبايي دارند و داراي سطح براقي هستند. اين پروفيل‌ها شكل‌پذيري، جوش‌پذيري و آبكاري بالايي داشته و كيفيت بالايي دارند. از پزوفيل‌هاي سبك در ساخت دوچرخه، اگزوز، كانتينر، لوازم‌خانگي، خودروسازي و ساخت مبلمان و انواع ميز و صندلي استفاده مي‌شود.

·         پروفيل سنگين :

از جمله قابليت‌هاي اين محصول مي‌توان به مقاومت پيچشي، مقاومت خمشي و جوش‌پذيري اشاره كرد. شاسي ماشين‌آلات سنگين، ستون‌ها، پنجره‌ها و دستگاه‌هاي صنعتي بيش‌ترين استفاده را از اين نوع مقطع مي‌كنند.

6. كارايي

بر اساس كارايي، پروفيل‌ها به دو دسته ساختماني و صنعتي تقسيم‌بندي مي‌شوند:

·         پروفيل‌ساختماني :

پروفيل‌هاي ساختماني در اجراي سازه‌ها كاربرد دارند مانند پروفيل‌هايي كه در ساخت درب و پنجره استفاده مي‌شوند.

·         پروفيل صنعتي :

نوع صنعتي پروفيل‌ها در صنايع مختلفي هم‌چون خودروسازي، نظامي و... مورد استفاده قرار مي‌گيرند. از اين محصولات در صنايع فوق الذكر به عنوان قطعات و متعلقات صنعتي استفاده خواهد شد.

7.  نحوه بسته‌بندي و ارسال

بسته‌بندي پروفيل‌ها به صورت بنديل انجام مي‌شود، وزن هر بنديل با توجه به ابعاد و ضخامت پروفيل متفاوت بوده و معمولا بين 1 و 2 تن مي باشد.

8. قيمت روز انواع پروفيل

بازار پر.فيل مانند هر محصول ديگري نوسانات گسترده‌اي را تجربه مي‌كند. اين نوسانات كه ناشي از تغييرات روز به روز قيمت ارز و دلار است، تغييرات زيادي در قيمت انواع آهن‌آلات ايجاد مي‌كند . قيمت انواع پروفيل نيز همانند ساير محصولات فولادي، به ابعاد آن، شركت سازنده و كيفيت محصول توليدي بستگي دارد. هرچند عواملي اعم از تغييرات نرخ ارز، قيمت در بازار جهاني و عوامل سياسي نيز بر قيمت اين محصول تاثير‌گذار‌ مي‌باشند. به دليل تغييرات روزانه نرخ‌ها شما عزيزان مي‌توانيد جهت اطلاع از قيمت پروفيل ، خريد و فروش اين محصول با كارشناسان آهن ۱۱۸ در ارتباط باشيد.

9. مركز فروش انواع پروفيل

آهن 118 مركز فروش پروفيل و ديگر محصولات فولادي ديگر نظير ميلگرد، ورق، لوله و تيرآهن است كه خدمات قابل توجهي نيز ارائه مي‌دهد. شما مي‌توانيد جدول قيمت انواع پروفيل را به صورت به‌روز و دقيق در اين سايت مشاهده كرده و يا از طريق كارشناسان مجموعه قيمت‌ها را در لحظه استعلام كنيد.

جمع‌بندي

در اين مطلب سعي كرديم شما را با انواع پروفيل و روش‌هاي ساخت آن‌ها، كاربردهاي اين مقاطع و كارخانه‌هاي توليد كننده‌شان آشنا كرده و يك راهنماي خريد پروفيل كامل در اختيارتان قرار دهيم. اما براي اين كه بدانيد بايد چه پروفيلي را انتخاب كرده و خريداري نماييد، بايد به مورد استفاده خود توجه كنيد. در نتيجه، پروفيلي كه بيش‌ترين تناسب را با مورد استفاده شما داشته باشد را خريداري نماييد.

 

 

 


برچسب: لوله ، تيرآهن ، پروفيل،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ساعت: ۰۳:۵۰:۴۲ توسط:ahan118 موضوع: نظرات (0)

لوله هاي فولادي موجود در مجموعه آهن 118

صنعت ساختمان سازي امروزه با توجه به گسترش و توسعه در فروش محصولات آن، پيشرفت زيادي كرده است. از اين رو استفاده و فروش مصالحي كه در اين صنعت كاربرد دارند افزايش يافته است. به همين دليل فروشگاه آهن 118 با هدف فروش بسياري از مصالح ساختماني و صنعتي كه در جنس هاي متنوعي از جمله فلز ، آهن ، و مفتول مي باشند، فعاليت خود را در سال 1386 آغاز كرد.

اما با گذشت زمان و گسترش مجموعه خود توانست در سال 1392 با جذب نيروهاي متخصص تر و حرفه اي تر فروشگاهي اينترنتي با راندمان كاري بالا تاسيس نمايد و در اين سال فعاليت حرفه اي خود را آغاز نمود. اكنون پس از گذشت بيش از 10 سال با تكيه بر سال ها تجربه در زمينه فروش محصولاتي مانند انواع ميلگرد از جمله ميلگرد آجدار و ساده ، پروفيل ، و انواع لوله همچون لوله گالوانيزه و لوله مانيسمان به نامي آشنا و سايتي معتبر در عرصه آهن آلات تبديل شده است.

مجموعه آهن 118 با سابقه اي كه تا كنون از طريق اعتماد مشتريان به خود جلب كرده است، قصد دارد با كارشناسي و بررسي اگاهانه از نياز امروز بازار خريد و فروش در فضاي مجازي، اين مجموعه را به شركتي معتبر در ارائه خدماتي متمايز با شركت هاي عمراني و ساختماني، انبوه سازان، سازمان ها، و ارگان هاي دولتي و خصوصي تبديل نمايد.

كيفيت بالا و منطبق با استاندارد هاي جهاني، پرسنل متخصص و مجرب، احترام به اصول مشتري مداري و توليد و فروش بر مبناي نياز هاي جامعه صنعتي از مهم ترين نقاط برجسته مجموعه آهن 118 است. همچنين پذيرش اختصاصي مشتريان و ارائه محصول با كيفيت بالا، قيمت مناسب و وجود تنوع محصول همراه با انعطاف پذيري در فروش، اين مجموعه را از ساير مجموعه هاي مشابه متمايز نموده است و موجب شده تا همواره پاسخگوي نياز هاي بازار داخلي و خارجي باشد تا از اين طريق نيز بتواند در رشد و پيشرفت كشور و صنعت خريد و فروش آهن آلات نقش موثر و ويژه اي داشته باشد.

محصولات آهن 118 داراي تنوع بالايي در كاربرد مي باشد كه شامل انواع لوله هاي فلزي و فولادي از جمله لوله گالوانيزه ، لوله صنعتي ، لوله مانيسمان و.. مي شود.

تاريخچه لوله و استفاده از لوله هاي فولادي به اوايل دهه 1800 ميلادي باز مي گردد كه ماده اصلي آن از متريال فولاد مي باشد. به زبان ساده، لوله فلزي قطعه اي استوانه اي شكل و توخالي است كه در سيستم هاي لوله كشي به منظور انتقال مايعات، گازها و گاها جامدات كاربرد دارد. به عبارت ديگر وسيله اي جهت حفاظت مواد داخل لوله از محيط بيروني آن است. لوله هاي فلزي و فولادي در انواع مختلف توليد مي شوند كه دسته بندي آن ها به شرح زير است:

·         لوله گالوانيزه

لوله هاي گالوانيزه انواعي از لوله هاي فلزي مي باشند كه توسط فلز روي كه به صورت مذاب مي باشد پوشانده شده اند. اين پوشش بر روي لوله هاي گالوانيزه سبب جلوگيري از خوردگي و زنگ زدگي آن ها مي شود، از اين مي توان نتيجه گرفت مقاوت اين لوله ها بسيار بالا مي باشد. از اين لوله در تجهيزات تهويه مطبوع، سيستم آبرساني منازل و گلخانه ها ، دكل هاي مخابراتي كابل برق و.. اشاره كرد. لوه گالوانيزه در بعضي موارد جهت تخليه فاضلاب به كار مي رود، اما در حالت كلي اصلي ترين كاربرد ان جهت انتقال آب و گاز و يا در گلخانه مي باشد.

·         لوله سياه

لوله سياه به ان دسته از مقاطع با آلياژ كربن اطلاق مي گردد كه بر خلاف لوله هاي گالوانيزه هيچ پوششي بر روي آن قرار نگرفته است. به دليل سطح تيره رنگ اين نوع لوله ها كه از طريق اكسيد شدن آهن بر روي آن ايجاد شده است، به ان لوله سياه گفته مي شود.

از لوله سياه در مواردي كه نياز به مقاومت بالا در برابر فشار دارد نمي توان استفاده كرد اما استفاده از آن ها در ساخت سازه هاي فلزي، جهت انتقال مايعات و گاز ها رايج مي باشد.

·         لوله مانيسمان

لوله مانيسمان لوله بدون درز و بدون برش است كه هيچ نوع جوشكاري بر روي آن صورت نگرفته است و در اصطلاح به ان لوله سيمي لس گفته مي شود. اين لوله ها در مواردي استفاده مي شود كه عمليات تحت فشار و دماي بالا قرار گيرد. كه دليل آن قابليت دوام بالاي اين نوع لوله مي باشد. و ساختار و مقاومت يكنواختي كه اين محصول دارد در محيط هايي با خورندگي بالا قابل استفاده مي باشد.

·         لوله داربستي

لوله داربستي از ابتداي تمدن بشري استفاده شده است تا ساخت بنا هاي بلند را امكان پذير سازد. اين نوع لوله ها قابليت تحمل بار با وزن بالا را دارا مي باشند و در واقع نسبت به باز گسترده وزني مقاوم هستند. اين نوع لوله ها در دو نوع درز دارد  وبدون درز موجود مي باشند كه نوع بودن درز ان از ايمني بيشتري برخوردار است.

لوله هاي داربستي به دليل مصرف بالايي كه در ساختمان سازي و پروژه هاي ساخت و ساز دارد، نياز به يك راهنماي خريد و مشاوره دارد. بنابراين براي خريد لوله داربستي مناسب، بايد با توجه به محل مورد استفاده خود، جنس و اندازه اين محصول، آن را انتخاب نماييد. و نكته مهم تري كه بايد در نظر داشته باشيد سلامت فيزيكي اين محصولات است؛ زيرا داربست به طور مستقيم با جان افراد در ارتباط است و كوچكترين اشتباه مي‌تواند خسارات غير قابل جبراني را به همراه داشته باشد. از اين رو نياز است كه با مشاواران و متخصصان مجموعه آهن 118 در اين خصوص خريد انواع لوله ها مشورت كرده و با توجه به اطلاعاتي كه اين مجموعه در اختيار شما عزيزان قرار مي دهد، محصول مورد نظر خود را به صورت اصولي تهيه نماييد.

 

جهت خريد شما عزيزان، مجموعه آهن 118 اين امكان را فراهم آورده است كه پيش از خريد بتوانيد با كارشناسان فروش اين مجموعه از طريق شماره تماس 02137924 در ارتباط بوده تا بتوانيد از مشاوره رايگان آن ها نيز بهره مند شويد.


برچسب: ميلگرد ، ميلگرد آجدار ، لوله گالوانيزه ، لوله مانيسمان،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ساعت: ۰۳:۵۰:۰۹ توسط:ahan118 موضوع: نظرات (0)

قيمت مناسب نبشي، ناوداني و سپري در فروشگاه اينترنتي آهن 118

نبشي ، ناوداني و سپري از اجزاي مهم در صنعت فلزي به شمار مي آيند، كه از آن ها در ساخت و ساز، معماري، ماشين‌سازي، خودروسازي و بسياري از صنايع ديگر به كار مي‌روند. اين محصولات به دليل خصوصيات مكانيكي، ساختاري و استحكام‌بخشي كه دارند، در ايجاد اتصالات، سازه‌ها و قطعات مختلف بسيار مورد استفاده قرار مي‌گيرند.

1 . نبشي (L-Profile): نبشي‌ها شكل حرف “L”انگليسي را دارند و داراي دو پره (پا) عمودي و افقي هستند. اين نوع پروفيل در ايجاد اتصالات، تقسيم‌بندي‌ها، قطعات سازه‌ها و سيستم‌هاي مختلف استفاده مي‌شود. به عنوان مثال، در ايجاد گوشه‌هاي ساختمان، تقسيم‌بندي‌هاي داخلي و خارجي، قطعات فلزي ساختماني و

2 . سپري (T-Profile): سپري ها شكل حرف “T” دارند و داراي پره عمودي (سر) و پره افقي (تير) هستند. اين پروفيل‌ها به عنوان تيرهاي فولادي كانالي، سازه‌هاي پشتيباني، اتصالات، قطعات ساختماني و در صنايع مختلف به كار مي‌روند.

3 . ناوداني (U-Profile): ناوداني ‌ها شكل حرف “U” دارند و داراي دو پره عمودي و يك پره افقي در وسط هستند. اين نوع پروفيل‌ها به عنوان تيرهاي فولادي كانالي، سيستم‌هاي پشتيباني، قطعات ساختماني و مكانيزم‌هاي مختلف مورد استفاده قرار مي‌گيرند.

كاربردهاي اصلي اين پروفيل‌ها به شرح زير است :

ساخت و ساز: نبشي، ناوداني و سپري در ساخت و ساز به عنوان اجزاي اساسي در سازه‌ها، اتصالات، تيرهاي پشتيباني و تقسيم‌بندي‌ها مورد استفاده قرار مي‌گيرند.

معماري: اين پروفيل‌ها در طراحي و ايجاد جزئيات معماري مانند گوشه‌ها، پله‌ها، پنجره‌ها و درب‌ها استفاده مي‌شوند.

ماشين‌سازي و خودروسازي: در صنايع ماشين‌سازي و خودروسازي، اين پروفيل‌ها در ساخت قطعات، بسترهاي تثبيتي و مكانيزم‌هاي مختلف استفاده مي‌شوند.

صنايع دريايي: در ساخت سفينه‌ها، قايق‌ها و تجهيزات دريايي، اين پروفيل‌ها به عنوان اجزاي مهم استفاده مي‌شوند.

صنايع نفت و گاز: در ساخت تجهيزات نفتي و گازي، اين پروفيل‌ها به عنوان اجزاي تثبيتي، پشتيباني و اتصالات مورد استفاده قرار مي‌گيرند.

صنعت برق و الكترونيك: در ساخت تابلوها، رك‌هاي تجهيزات برقي و الكترونيكي، اين پروفيل‌ها براي ايجاد بسترهاي نصب مورد استفاده قرار مي‌گيرند.

صنايع كشاورزي و معدني: در ساخت تجهيزات كشاورزي مانند چرخ‌هاي تراكتورها، و تجهيزات معدني مثل نوار نقاله‌ها از اين پروفيل‌ها بهره‌برداري مي‌شود.

صنعت غذايي و تغذيه: در بخش‌هايي از صنعت غذايي مانند توليد ماشين‌آلات و تجهيزات تغذيه، اين پروفيل‌ها مورد استفاده قرار مي‌گيرند.

صنعت داروسازي و آرايشي: در ساخت تجهيزات توليد و بسته‌بندي محصولات دارويي و آرايشي از اين پروفيل‌ها استفاده مي‌شود.

تجهيزات ورزشي و بازي‌ها: در توليد تجهيزات ورزشي مانند ورزشگاه‌ها، پارك‌ها و بازي‌هاي كودكان از اين پروفيل‌ها استفاده مي‌شود.

صنعت خودروسازي: در ساخت بخش‌هاي مختلف خودروها مانند شاسي، قطعات اتصالاتي و بسترهاي تثبيتي از اين پروفيل‌ها بهره‌برداري مي‌شود.

در نهايت، نبشي، ناوداني و سپري به عنوان اجزاي اساسي در انواع صنايع و كاربردهاي مختلف به كار مي‌روند و به دليل طراحي و خصوصيات متنوعي كه دارند، از اهميت بالايي برخوردار هستند. انتخاب مناسب اين پروفيل‌ها بستگي به نيازهاي پروژه و استفاده مورد نظر دارد تا از بهره‌وري و كيفيت مناسب برخوردار شود.

قيمت نبشي، ناوداني و سپري

قيمت اين محصولات به عوامل مختلفي بستگي دارند از جمله نوع مواد، اندازه، ضخامت و استانداردهاي مورد نياز. اين موارد مي‌توانند در بازارها و تامين‌كنندگان مختلف متغير باشند. براي اطلاعات دقيق‌تر در مورد قيمت‌هاي اين محصولات، بهتر است با تامين‌كنندگان معتبر تماس بگيريد يا در بازارهاي مرتبط جستجو كنيد. همچنين، در نظر داشته باشيد كه قيمت‌ها ممكن است در طول زمان تغيير كنند و به تغييرات بازار و عوامل اقتصادي و صنعتي وابسته باشند. مجموعه آهن 118 يكي از تامين كنندگان نامي در حوزه محصولات فولاي در ايران است كه شما مي توانيد از طريق وب سايت https://ahan118.com/ و يا شماره تلفن 37924-021 با اين فروشگاه در ارتباط باشيد.قيمت‌ ناوداني، نبشي و سپري به عوامل متعددي بستگي دارد كه مي‌تواند تفاوت‌هاي زيادي در بازار ايجاد كند.

برخي از عواملي كه ممكن است بر قيمت‌ها تأثيرگذار باشند، عبارتند از:

1 . نوع مواد: نوع مواد استفاده شده در توليد نبشي، ناوداني و سپري مي‌تواند تفاوت‌هاي قابل توجهي در قيمت‌ها ايجاد كند. مواد با كيفيت و خصوصيات ويژه ممكن است هزينه بيشتري داشته باشند.

2 . اندازه و ضخامت: ابعاد و ضخامت محصولات نبشي، ناوداني و سپري نيز بر قيمت تأثير مي‌گذارد. محصولات با ابعاد بزرگتر و ضخامت بيشتر معمولاً قيمت بالاتري دارند.

3 . استانداردها و مشخصات: مطابقت محصولات با استانداردها و مشخصات مختلف نيز مي‌تواند به قيمت تأثير بگذارد. محصولات با استانداردهاي بالاتر ممكن است قيمت بيشتري داشته باشند.

4 . تامين‌كننده: تامين‌كنندگان مختلف مي‌توانند قيمت‌هاي مختلفي براي محصولات ارائه كنند. توافق و همكاري با تامين‌كنندگان معتبر و با تجربه مي‌تواند تأثيرگذار باشد.

5 . بازار: وضعيت بازار، عرضه و تقاضا و تغييرات اقتصادي نيز مي‌توانند به قيمت‌ها تأثير بگذارند. تغييرات در بازار ممكن است باعث افزايش يا كاهش قيمت‌ها شوند.

6 . منطقه جغرافيايي: در برخي مناطق، هزينه‌هاي حمل و نقل و توزيع نيز مي‌تواند تأثيرگذار باشد و باعث تفاوت‌هاي قيمتي شود.

7 . خصوصيات فني: خصوصيات فني محصولات مانند مقاومت مكانيكي، پايداري، ضدزنگ و نيز مي‌توانند تأثيرگذار باشند.

 

 


برچسب: نبشي ، ناوداني ، سپري،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۳۰:۳۱ توسط:ahan118 موضوع: نظرات (0)

خريد انواع ورق و پروفيل فولادي در آهن 118

ورق فولادي محصولي است كه از جوش يافتن ذرات آهني به هم تشكيل مي‌شود و در صنايع مختلف استفاده مي‌شود. اين ورق‌ها به دليل خصوصيات فيزيكي و مكانيكي منحصر به فردشان، در انواع مختلف در دسترس هستند. به طور كلي، ورق‌هاي فولادي به دو دسته عمده تقسيم مي‌شوند: ورق‌هاي كربني و ورق‌هاي آلياژي.

1 . ورق‌هاي كربني: اين نوع ورق‌ها حاوي مقادير كمي از عناصر آلياژي نظير آهن، منگنز، گوگرد و فسفر هستند. بسته به مقدار كربن موجود در تركيب شيميايي، به چندين دسته تقسيم مي‌شوند:

·         ورق‌هاي كم كربن: با درصدهاي كمتر از ۰. ۳٪ كربن، مناسب براي فرآورده‌هايي كه نياز به جوشكاري و انعطاف پذيري دارند.

·         ورق‌هاي متوسط كربن: با درصدهاي كربن بين ۰. ۳٪ تا ۰. ۶٪، مقاومت مكانيكي بالاتري دارند و براي ساخت قطعات مهندسي استفاده مي‌شوند.

·         ورق‌هاي بالا كربن: با درصدهاي كربن بيشتر از ۰. ۶٪، مقاومت بسيار بالايي دارند و براي ساخت ابزارهاي برش و تراش مناسب هستند.

2 . ورق‌هاي آلياژي: اين دسته ورق‌ها حاوي مقادير مشخصي از عناصر آلياژي نظير كروم، نيكل، موليبدن و آلومينيوم هستند. اين ورق‌ها به دليل خصوصيات خاص خود در برابر خوردگي، حرارت، فشار و مقاومت مكانيكي بالا در صنايع مختلف مورد استفاده قرار مي‌گيرند.

همچنين، ورق‌هاي فولادي به انواع ديگري نيز تقسيم مي‌شوند از جمله:

·         ورق‌‌گالانيزه گرم: كه با پوشش لايه‌اي از روي و كروم بر روي ورق فولادي توليد مي‌شوند و در برابر خوردگي مقاومت بالايي دارند.

·         ورق‌هاي ضد سايش: كه به دليل پوشش‌هاي خاص خود از سايش و زنگ‌زدگي در شرايط سخت محافظت مي‌كنند.

·         ورق‌هاي نورد سرد: كه در فرآيند نورد سرد توليد مي‌شوند و براي قطعاتي با دقت‌هاي بالا استفاده مي‌شوند.

در نتيجه، انتخاب و خريد ورق فولادي بسته به نيازهاي مورد استفاده و شرايط كاري مشخص مي‌شود تا بهترين عملكرد و مقاومت را به ارمغان آورد.

3 . ورق‌هاي ضد‌آب: اين ورق‌ها با پوشش‌هايي از قرقره يا پليمرهاي خاص توليد مي‌شوند تا در برابر آب و رطوبت مقاومت داشته باشند. از آن‌ها براي بناها و ساختمان‌ها در مناطق رطوبتي استفاده مي‌شود.

4 . ورق‌ گالوانيزه: ورق گالوانيزه با پوشش لايه‌اي از روي و آلومينيوم بر روي ورق فولادي توليد مي‌شوند. اين پوشش باعث مقاومت بيشتر در برابر خوردگي مي‌شود و براي ساخت قطعات خودرو، صنايع بسته‌بندي، و ساختمان‌سازي مناسب است.

5 . ورق‌هاي آستنيتي: اين ورق‌ها حاوي آلياژهاي فولادي با درصدهاي بالاي كروم و نيكل هستند. آن‌ها در برابر خوردگي و حرارت مقاومت بالايي دارند و در صنايع شيميايي، غذايي، و پزشكي به كار مي‌روند.

6 . ورق‌هاي كششي بالا: اين ورق‌ها با فرآيندهاي خاص توليد مي‌شوند تا مقاومت به كشش بالايي داشته باشند. آن‌ها براي ساخت قطعاتي كه نياز به تحمل نيروهاي كششي زياد دارند، مانند پل‌ها و سازه‌هاي فلزي، استفاده مي‌شوند.

در ضمن، ابعاد وضخامت ورق‌هاي فولادي نيز مي‌تواند متنوع باشد و بسته به نيازهاي پروژه‌ها تنظيم مي‌شود. با در نظر گرفتن تركيب شيميايي، خصوصيات مكانيكي و مقاومت‌هاي مختلف، انتخاب نوع مناسب از ورق‌هاي فولادي به عوامل مهمي از جمله هزينه، كاربردها، و شرايط كاري بستگي دارد.

پروفيل فولادي محصولي است كه از ورق‌هاي فولادي با فرآيندهاي خاص توليد مي‌شود و شكل‌هاي مختلف و متنوعي دارد كه به عنوان اجزاي سازه‌ها و قطعات مختلف در صنايع مختلف استفاده مي‌شود. اين پروفيل‌ها به دليل خصوصيات مكانيكي و ساختاري خود، در ساختمان‌سازي، خودروسازي، صنايع دريايي، ماشين‌آلات صنعتي و بسياري از بخش‌هاي ديگر مورد استفاده قرار مي‌گيرند.

پروفيل‌هاي فولادي معمولاً به دو شكل اصلي توليد مي‌شوند: پروفيل‌هاي عرضه شده با تنهايي و پروفيل‌هاي تركيبي كه از تركيب چندين پروفيل يا قطعه كوچكتر تشكيل مي‌شوند.

پروفيل‌هاي فولادي از نظر توليد، مواد و استفاده‌ها به دسته‌بندي‌هاي مختلف تقسيم مي‌شوند. اين دسته‌بندي‌ها عبارت‌اند از:

1 . پروفيل‌هاي سبكاين نوع پروفيل‌ها اغلب از ورق‌هاي فولادي با ضخامت كم توليد مي‌شوند و به عنوان اجزاي سازه‌هاي سبك، ميزها، صندلي‌ها، سيستم‌هاي تثبيت و... در ساختمان‌ها و محيط‌هاي ديگر استفاده مي‌شوند.

2 . پروفيل‌هاي سنگيناين نوع پروفيل‌ها داراي ضخامت بيشتري هستند و براي ساختارهاي سنگين‌تر مانند پل‌ها، ساختمان‌هاي بلند، تجهيزات صنعتي و سازه‌هاي بزرگ مورد استفاده قرار مي‌گيرند.

3 . پروفيل‌هاي مخصوص: برخي پروفيل‌ها براي استفاده در صنايع خاص طراحي شده‌اند. به عنوان مثال، پروفيل‌هاي مورب براي تجهيزات اسكي و ورزش‌هاي زمستاني، پروفيل‌هاي مخروطي براي كاربردهاي خاص مانند مخازن، و پروفيل‌هاي مجوف براي استفاده در سيستم‌هاي انتقال مايعات مورد استفاده قرار مي‌گيرند.

4 . پروفيل‌هاي تركيبي: اين نوع پروفيل‌ها از تركيب چندين قطعه كوچكتر يا پروفيل‌هاي معمولي به وجود مي‌آيند. اين تركيب‌ها باعث افزايش مقاومت و قدرت باربري پروفيل‌ها مي‌شود.

5 . پروفيل‌هاي ضد حريق: برخي پروفيل‌ها با مصالح و روش‌هاي خاص طراحي مي‌شوند تا در مقابل آتش و حريق مقاومت داشته باشند. اين نوع پروفيل‌ها در ساختمان‌ها و اماكني كه به دلايل ايمني و ضرورت مورد استفاده قرار مي‌گيرند.

پروفيل‌هاي فولادي به دليل مزايايي مانند مقاومت، استحكام، پايداري و طول عمر بالا، به عنوان اجزاي اساسي در صنايع مختلف و ساختمان‌ها به كار مي‌روند. انتخاب نوع مناسب پروفيل‌ها بسته به نيازهاي پروژه و محيط كاري بسيار مهم است تا از بهره‌وري و ايمني بالايي برخوردار شود. در صورتي كه تمايل به خريد پروفيل فولادي با كيفيت بالا از مرجعي معتبر را داريد و يا مي خواهيد جديد ترين قيمت خريد ورق هاي فولادي در انواع مختلف را استعلام بگيريد مي توانيد از طريق آدرس به وب سايت آهن 118 ، https://ahan118.com/ مراجعه فرماييد و يا از طريق تماس با شماره تلفن 37924-021 از كارشناسان اين مجموعه مشاوره رايگان دريافت نماييد.

 

 


برچسب: پروفيل ، ورق ، ورق گالوانيزه،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۲۹:۵۹ توسط:ahan118 موضوع: نظرات (0)