ahan118 ahan118 .

ahan118

چند نکته مهم در مورد خرید تیرآهن

خیلی‌ها می‌پرسند چگونه در بازار آهن‌آلات بهترین مقاطع فولادی را پیدا کنیم؟ با کیفیت‌ترین پروفیل ، محصول کدام کارخانه است؟ چگونه بی‌کیفیت‌ترین مقاطع فولادی را تشخیص دهیم و سوالات بسیار دیگر . ... تمامی این دغدغه‌ها بستگی به این دارد که شما از کجا و از چه طریقی آهن‌آلات مورد نیاز خود را تهیه کنید. قطعا ثبت سفارش از عاملیت‌های معتبر از بروز مشکلاتی جلوگیری می‌کند و روش مناسبی در پیدا کردن بهترین مقاطع فولادی از جمله تیرآهن می‌باشد. تیرآهن یکی از پروفیل‌های کلیدی در ساختمان‌های فلزی است که وظیفه اصلی آن استحکام ساختمان می‌باشد. بنابراین باید در خرید آن به نکاتی توجه شود که تاثیرات زیادی در آینده در ساختمان و بنای شما خواهد داشت.

نکات مهم در خرید تیرآهن

خرید تیر آهن از مهم ترین اقدامات در جهت افزایش مقاومت، امنیت و اطمینان یک سازه یا بنا محسوب می‌شود. در هنگام انتخاب و خرید تیرآهن آگاهی داشتن از اطلاعات و مشخصات و ویژگی‌های فنی و ظاهری این محصول، کمک شایانی می‌نماید. در این زمینه باید خاطر نشان نمود که تیرآهن‌های موجود در بازار آهن‌آلات کشور، در ابعاد و اندازه‌های مختلف و متنوعی طراحی و تولید می‌شوند.

1. بررسی وضعیت قیمت تیرآهن در بازار

بازار فولاد و آهن‌آلات همانند سایر صنایع و دیگر اصناف دستخوش تغییرات، تورم و نوسانات قیمت است. این نوسانات بر قیمت تمامی محصولات مانند تیرآهن تاثیرگذار است. قیمت تیرآهن از پارامترهای موثر و تاثیرگذار در انتخاب و خرید این محصول تلقی می‌گردد. قیمت تیراهن با توجه به نوع، سایز و کیفیت آن تعیین می‌گردد. به عبارتی هر چه سایز تیرآهن بیش‌تر باشد و از کیفیت بالاتری برخوردار باشد قیمت آن نیز افزایش خواهد یافت.

برای پی بردن به قیمت تیرآهن به صورت لحظه‌ای شما می‌توانید به سایت‌های معتبر مراجعه نموده و یا با مشاورین مجرب آهن 118 تماس حاصل فرمایید.

2توجه به شکل ظاهری تیرآهن

تشخیص نوع تیرآهن و توجه به شکل ظاهری آن از نکات مهم در خرید این محصول است. از این رو در هنگام خرید تیرآهن باید با انواع تیرآهن و مفهوم جان و بال آن آشنایی داشته باشید. در این صورت در انتخاب نوع مناسب آن بر اساس نیاز خود موفق خواهید بود.

3دقت در رنگ تیرآهن

 تیرآهن در اثر مجاورت با رطوبت و هوا دچار تغییر رنگ می‌شود. محیط‌های مرطوب و بارش باران سبب زنگ‌زدگی در تیرآهن‌ها می‌شود. هر چند خوردگی و زنگ زدگی تیرآهن امری طبیعی است اما سرعت روند آن به شرایط و نحوه نگه داری نیز بستگی دارد.

آگر زردی و زنگ‌زدگی تیرآهن سطحی باشد، قابل استفاده است اما چنانچه خوردگی و زنگ‌زدگی محصول عمیق باشد به عنوان محصولی با درجه کیفی 3 و 4 محسوب خواهد شد که برای مصارف دارای اهمیت پایین‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

4. بررسی کیفیت تیرآهن بر اساس جدول اشتال

وزن لحاظ شده برای هر شاخه از تیر را می‌توان از دیگر موارد حائز اهمیت در خرید تیرآهن برشمرد. به طور معمول، محاسبه و تعیین وزن تیرآهن بر اساس جدول اشتال صورت می‌گیرد. هر کارخانه جدول وزنی مخصوص به خود را دارد که هرچه این مقدار وزنی به مقدار موجود در جدول اشتال نزدیک‌تر باشد، تیرآهن از کیفیت بالاتری برخوردار است.

جدول اشتال شامل مقادیر عددی از جمله ضخامت، اندازه، وزن و... است که به شما در تعیین کیفیت محصول کمک شایانی می‌کند. شما می‌توانید میزان کیفیت تیرآهن را با مقایسه مقدار وزنی آن با جدول اشتال استاندارد بررسی نمایید. وزن تیرآهن را می‌توانید با اندازه‌گیری وزن هر بندیل و تقسیم آن بر تعداد شاخه‌ها به دست آورده و مقایسه را انجام دهید.

5. توجه به کارخانه تولیدکننده تیرآهن

بدون تردید، کارخانه تولیدکننده، از نکات مهم و تعیین‌کننده در هنگام خرید بهترین تیراهن محسوب می‌شود. در کشور تعداد زیادی از کارخانه‌ها وجود دارند که با توان تولیدی بالا به صورت سالانه موفق به تولید و عرضه تیرآهن به بازار فولاد شده‌اند. کارخانه‌هایی از جمله ذوب آهن اصفهان، ظفر بناب، فایکو، جهان فولاد غرب، آریان فولاد و ناب تبریز به ترتیب دارای بیش‌ترین حجم و کیفیت تولید هستند.

6. مشاهده و بررسی شناسنامه کنترل کیفی تیرآهن

دریافت شناسنامه کنترل کیفی یا برگه آنالیز تیرآهن در هنگام خرید می‌تواند در انتخاب بهترین نوع تیرآهن نقش اساسی داشته باشد. این برگه به منظور تعیین نمودن برند تولیدکننده، وارد کردن مشخصات فنی، ترکیبات شیمیایی (درصد مواد موجود در آن)، خواص مکانیکی (دوام و استحکام، مقاومت کششی، مقدار تسلیم و...) همراه تیرآهن ارائه می‌شود.

7بررسی تعداد شاخه‌های تیرآهن

در بسیاری موارد نیاز هست تا تیرآهن به صورت شاخه‌ای خریداری شود که به شاخه شمار معروف است. در این صورت خریدار باید هنگام خرید به نوع تیرآهن از لحاظ سبک یا سنگین وزن بودن دقت داشته باشد و آن را به فروشنده اعلام نماید. در برخی موارد فروش تیرآهن به صورت بندیل است که هر بندیل از تعدادی شاخه تشکیل شده است. تعداد شاخه‌های موجود در هر بندیل کارخانه‌ها با یک‌دیگر متفاوت است.

8تعیین نمودن نحوه ارسال و حمل و نقل تیرآهن

چگونگی انجام بارگیری، نوع حمل‌و‌نقل، انتخاب وسیله مناسب برای انتقال تیرآهن و تعیین مسافت حمل‌و‌نقل تیرآهن می‌تواند از عوامل مهم در خرید این محصول است. بنابراین توصیه می‌شود قبل از انجام معامله و هرگونه اقدام به خریدی در مورد نحوه بارگیری، ارسال و تخلیه بار با فروشنده به توافق برسید.

خرید تیرآهن از مجموعه آهن 118

شناخت استانداردهای تیرآهن، داشتن انتخاب با کیفیت و مرغوب این محصول می‌تواند در میزان دوام و مقاومت سازه تاثیر مستقیمی داشته باشد. علاوه بر این صرفه‌جویی در هزینه‌های مصرفی و نهایی پروژه را شامل می‌شود. با توجه به اینکه در سایت‌های مختلف، اطلاعات بسیاری در مورد خرید و فروش تیرآهن و آهن‌آلات وجود دارد چنانچه با بررسی‌های لازم هم چنان دچار مشکل در انتخاب و خرید خود هستید، می‌توانید با دریافت مشاوره از کارشناسان فروش آهن 118، اطلاعات لازم و مفید را جهت خرید دریافت نمایید.

 

مجموعه آهن 118 از مراکز معتبر و شناخته شده عرضه کننده انواع مقاطع فولادی، مصالح فلزی و پروفیل‌های ساختمانی مانند نبشی ، ناودانی، سپری و... در سطح کشور قلمداد می‌گردد. جهت مشاوره رایگان در مورد خرید تیرآهن و سایر آهن‌آلات ز طریق شماره 02137924  با کارشناسان آهن 118 در ارتباط باشید.


برچسب: تیرآهن ، پروفیل ، نبشی،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ساعت: ۰۵:۱۱:۲۹ توسط:ahan118 موضوع: نظرات (0)