ahan118 ahan118 .

ahan118

ورق چیست؛ آشنایی با ورق گالوانیزه، روغنی و سیاه

یکی از انواع مقاطع فولادی ورق‌ها هستند. ورق محصولی مهم است که معمولا به صورت محصول پایه جهت تولید مقاطع دیگر استفاده می‌شود. ورق از جنس‌های مختلفی تولید می‌شود. از جمله مهم‌ترین  آن‌ها فولاد‌های ساختمانی، ضد زنگ، آلیاژهای آلومینیوم، مس، برنج و... است. ورق فولادی در ابعاد مختلفی تولید می‌شود. انواع ورق شامل ورق گالوانیزه، روغنی، سیاه، استیل، رنگی و... است. در این بخش قصد داریم در مورد ورق گالوانیزه، روغنی و سیاه صحبت کنیم و با مشخصات آن‌ها آشنا شویم.

آشنایی با ورق گالوانیزه

یکی از انواع ورق‌های فولادی، ورق گالوانیزه است. ورق گالوانیزه توسط فرآیند گالوانیزاسیون در برابر زنگ‌زدگی مقاوم می‌شود. به صورتی که یک لایه فلز روی، بر سطح خاجی این ورق قرار می‌گیرد و سبب می‌شود تا در برابر زنگ‌زدگی مقاومت بالایی داشته باشد. از ورق گالوانیزه به منظور تولید قطعات خودرو، لوازم و سازه هایی که در معرض آب قرار دارند، تجهیزات گلخانه‌ای و... استفاده می‌شود. ورق گالوانیزه معمولا به روش نورد گرم تولید می‌شود. از جمله مهم‌ترین  مشخصات آن نیز مقاومت عالی در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی است.

آشنایی با ورق روغنی

دومین نوع از ورق فولادی، ورق روغنی است. این ورق به دو روش نورد سرد و نورد گرم تولید می‌شود. محصول خارجی نورد گرم ورق سیاه و محصول خارجی نورد سرد ورق روغنی نامیده می‌شود. ورق روغنی در حالت استاندارد با عرض 100 و 125 سانتی‌متر تولید می‌گردد. ورق‌های روغنی دارای ظاهری صاف و براق هستند. از این رو زیبایی ظاهری آن‌ها سبب می‌شود تا در مواردی که نما اهمیت دارد مورد استفاده قرار گیرند. از آن جایی که این ورق معمولا به روش نورد سرد تولید می‌شود، بنابراین تحت حرارت زیادی قرار نمی‌گیرد و شکل ظاهری و خصوصیات مکانیکی خود را حفظ می‌کند.

آشنایی با ورق سیاه

نوع دیگر از ورق‌های فولادی، ورق سیاه است. ورق سیاه در دو نوع ورق سیاه صنعتی و معمولا تولید می‌شود. شناسه کیفیت این ورق بر اساس استاندارد ST صورت می‌گیرد. مقدار عددی که در کنار این دو حرف قرار می‌گیرد نشان‌دهنده مقدار کربن موجود در آن است که در نهایت در میزان انعطاف‌پذیری ورق تاثیر می‌گذارد.

 

از ورق سیاه در مصارف مختلف از جمله تانکرسازی، خودروسازی، مخازن خاص، کشتی‌سازی، صنایع سنگین فلزی و... استفاده می‌شود. به منظور خرید انواع ورق فولادی و دیگر محصولات آهن118 با شماره 02154473 تماس بگیرید.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۴۹:۳۳ توسط:ahan118 موضوع: نظرات (0)