ahan118 ahan118 .

ahan118

آشنایی با انواع میلگرد

میلگرد یکی از مهم‌ترین مقاطع فولادی در حوزه ساختمان‌سازی و صنایع دیگر است. این مقطع فولادی کاربرد مهمی دارد. در زمان بتن‌ریزی و ساختمان‌سازی، بتن به تنهایی توانایی تحمل نیروهای کششی را ندارد. این مسئله نوعی ضعف به حساب می‌آید و در واقع باید جبران شود. از این رو از میلگرد استفاده می‌شود. زمانی که از میلگرد در بتن استفاده می‌شود. اصطلاحا گفته می‌شود بتن مسلح شده است. میلگرد سبب می‌شود مقاومت بتن افزایش پیدا کرده و مسلح گردد. میلگرد دارای انواع مختلفی است. میلگرد ساده و آجدار رایج‌ترین انواع میلگرد هستند. در این بخش قصد داریم در مورد این دو محصول صحبت کنیم. اگر قصد خرید میلگرد را دارید در این بخش با انواع میلگرد آشنا شوید.

آشنایی با انواع میلگرد ساده

میلگرد ساده، میلگرد بدون آج نیز نامیده می‌شود. این میلگرد ساده‌ترین نوع میلگرد است. سطح میلگرد ساده هیچ نوع آج و برآمدگی ندارد. میلگرد ساده سبب افزایش استحکام و مقاومت در بتن می‌شود. در ساختما‌ن‌سازی جهت ساخت بنا، ستون‌های بتنی، زیرسازی، مقاوم‌سازی و در نهایت جبران ضعف کششی بتن استفاده می‌شود. معمولا میلگرد ساده در سایزهای مختلفی تولید می‌شود. هر یک از آن‌ها نیز کاربرد خاص خود را دارند. در خصوص آشنایی با میلگرد ساده باید گفته شود این میلگرد در صنایع مختلف از جمله جوشکاری، آهنگری، تغییر شکل و... استفاده می‌شود. اما میلگرد ساده در مقایسه با نوع آجدار کاربرد کمتری در ساختمان‌سازی دارد. چرا که از مقاومت کمتری برخوردار است. این میلگردها در قطرهای مختلفی از 6 تا 200 میلی‌متر و با طور 6 تا 12 متر تولید می‌گردد.

آشنایی با میلگرد آجدار

میلگرد آجدار نوع دیگری از میلگرد است. این میلگردها در سطح خارجی خود برش هایی دارند. به این برش‌ها آج گفته می‌شود. از جمله مهم‌ترین تفاوت بین میلگرد ساده و میلگرد آجدار در ساختمان‌سازی، توانایی و قدرت چسبیدن به بتن است. در واقع آج هایی که در سطح این میلگرد مشاهده می‌شود، سبب می‌شود تا میلگرد راحت‌تر از میلگرد ساده به بتن متصل شود. میلگرد آجدار به میزان قابل توجهی سبب افزایش استحکام و مقاومت بتن می‌شود. میلگردهای آجدار در انواع و سایزهای مختلفی تولید می‌شوند. هر چقدر عدد کنار اسم میلگرد آجدار بیشتر باشد نشان‌دهنده ضخیم بودن آن است.

کاربرد میلگرد ساده و آجدار

میلگرد ساده و آجدار تقریبا از نظر کاربرد مشابه با یکدیگر هستند. اما میلگردهای ساده در موارد صنعتی کاربرد بیشتری دارند. این در حالیست که میلگردهای آجدار در ساختمان‌سازی کاربرد گسترده‌ای  دارند. میلگرد ساده به منظور ساخت خاموت، میلگرد زیگزاگ، پیچ و مهره و... استفاده می‌شود.

 

به منظور خرید انواع میلگرد با بهترین قیمت، آهن118 در کنار شماست. فروشگاه آهن 118 به عنوان فروشگاه معتبر انواع آهن‌آلات، انواع میلگرد، پروفیل، تیرآهن و... را با قیمت مناسب به فروش می‌رساند. به منظور دریافت اطلاعات بیشتر با شماره 02154473 تماس بگیرید و یا به وب سایت آهن 118 مراجعه کنید. 


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۰۶:۲۰ توسط:ahan118 موضوع: نظرات (0)