ahan118 ahan118 .

ahan118

میلگرد چیست؟ آشنایی با میلگرد ساده و آجدار

میلگرد یکی از اصلی‌ترین مقاطع فولادی است. اهمیت میلگرد در سازه‌ها و صنایع فولادی بالاست و بدون این محصول در واقع نمی‌توان کار ساخت‌وساز را پیش برد. میلگرد مقاطع فولادی است که وظیفه آن تحمل بار کششی و مقاومت بتن است. بتن به تنهایی در برابر نیروی کششی مانند زلزله و باد شدید مقاومت ندارد. بنابراین به منظور ساخت سازه‌ای مقاوم و افزایش مقاومت بتن لازم است توسط میلگرد یا آرماتور، بتن مسلح شود. میلگرد در دو نوع ساده و آجدار تولید می‌شود. از میلگرد تنها در ساختمان‌سازی استفاده نمی‌شود. اما یکی از کاربردهای اصلی آن در این حوزه است. اما به طور کلی از این محصول در خصوص مقاوم سازی پل ها، ایستگاه اتوبوس، برج‌ها و... نیز استفاده می‌شود. راهنمای خرید میلگرد ساده و آجدار را در ادامه دریافت کنید.

میلگرد ساده چیست؟

قیمت میلگرد ساده بر اساس عوامل مختلفی تعیین می‌شود. میلگرد ساده که با نام A1 نیز معروف است، به میلگردهایی گفته می‌شود که سطحی کاملا صاف و یکدست دارند. روی سطح میلگرد ساده هیچ آج یا برآمدگی وجود ندارد. این میلگرد نسبت به نوع آجدار دارای خاصیت فرم‌پذیری بیشتری است. جنس فولاد میلگرد سبب می‌شود تا این محصول به منظور انجام اقدامات جوشکاری بسیار مناسب باشد. قطر استاندارد میلگرد ساده بین 6 تا 200 میلی‌متر است.

میلگرد ساده در رده خود، دارای کاربردهای گسترده‌ای است. به طور کلی این میلگرد از نظر شکل ظاهری و کاربرد با میلگرد آجدار متفاوت است. از جمله مشخصات رایج میلگرد ساده این است که حداقل تنش تسلیم آن 240 کیلوگرم بر سانتی‌متر است. از طرفی مقاومت کششی این محصول 360 کیلوگرم بر سانتی‌متر مربع است. روش تولید میلگرد ساده و آجدار نیز با یکدیگر متفاوت است. به منظور ساخت میلگرد ساده، شمش‌های فولادی توسط جک‌های هیدرولیکی به کوره هایی با حرارت 1100 درجه وارد می‌شود. پس از اینکه شمش‌ها به دمای مورد نظر رسید روی رول‌های مخصوص قرار گرفته و طی سه مرحله از قطر شمش کاسته می‌شود. در نهایت به طور آن اضافه شده و میلگرد ساده تولید می‌شود.

میلگرد آجدار چیست؟

نوع دیگری از میلگرد، میلگردهای آجدار هستند. میلگرد آجدار در واقع دارای سطحی ناهموار است. روی سطح میلگرد آجدار برآمدگیهایی به نام آج وجود دارد. از میلگرد  آجدار به طور گسترده در صنعت ساختمان‌سازی استفاده می‌شود. در واقع استفاده از این میلگرد نسبت به میلگرد ساده رایج‌تر است. چرا که میلگرد آجدار از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است. این میلگردها دارای خاصیت چسبندگی کمی بوده و به همین دلیل به طور کامل در بتن محکم می‌شوند. این محصول دارای انواع مختلفی است. به طور کلی میلگردهای آجدار را بر اساس روش تولید و استاندارد به روش‌های مختلفی تقسیم می‌کنند. انواع این میلگرد شامل A2، A3 و A4 است.

در یک بررسی کلی در مورد کاربرد میلگرد آجدار می‌توان گفت این محصول به دلیل ساختاری که دارد، کاربرد گسترده‌ای نیز داراست. در صنایع مختلف از این محصول استفاده می‌شود. اما کاربرد اصلی آن در صنعت ساختمان سازی است. کاربرد‌های اصلی این محصول شامل استفاده به عنوان افزایش نیروی برشی، استفاده در بتن ریزی کف ها، استفاده در بتن ریزی دیوارها، تقویت فوندانسیون و افزایش مقاومت بتن و... است. به طور کلی از این محصول در مکان هایی استفاده می‌شود که امکان خوردگی و تغییر منفی وجود دارد.

استفاده از میلگرد آجدار در انواع سازه‌های بتنی اعم از پلها، ایستگاه‌های اتوبوس بی آر تی، ساختمان و برج‌ها، در انواع سازه‌های فولادی به منظور مقاوم سازی در برابر زلزله، در تولید بتن مسلح و... رایج است.

به منظور خرید انواع تیرآهن، ورق، پروفیل، نبشی، ناودانی و سپری و انواع میلگرد با آهن 118 در ارتباط باشید. جهت تماس با این مجموعه و خرید تضمینی با شماره 02137924 در ارتباط باشید و یا به آدرس https://ahan118.com/ مراجعه کنید.


برچسب: میلگرد ، میلگرد ساده ، میلگرد آجدار،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ دی ۱۴۰۲ساعت: ۰۵:۱۶:۱۵ توسط:ahan118 موضوع: نظرات (0)