ahan118 ahan118 .

ahan118

مقاومت ورق ‌های گالوانیزه در برابر خوردگی چقدر است؟

ورق گالوانیزه ، آهنی است که سطح آن با ورق روی (Zn) پوشانده شده. این محصول، از ورق روغنی یا ورق‌های سرد طی فرآیند گالوانیزاسیون، تولید می‌شود. ورق‌های گالوانیزه شامل هسته فولادی و همچنین لایه آلیاژی بین فلزی و لایه ای از عنصر روی بر روی هر دو سطح خارجی آن می باشند.

ورق‌های گالوانیزه مصارف بسیاری در صنایع مختلف دارند. زمانی از این ورق‌ها استفاده می‌شود که نیاز به کنترل خوردگی در آهن و فولاد باشد. ورق‌های گالوانیزه به دلیل پوشش ضد‌زنگی که دارند دارای محبوبیت زیادی در صنایع گوناگون می‌باشند.

عمر مفید ورق گالوانیزه بین 20 تا 30 سال است و اگر در معرض رطوبت و باران قرار نگیرید برای همیشه سالم می ماند. اگر برای استفاده طولانی مدت در فضای باز تمایل به استفاده از فولاد گالوانیزه را دارید باید حتما فرآیند گالوانیزاسیون آن به روش گرم انجام شود که معمولا در محیط های مختلف حدود 70 سال دوارم می آورد.  توجه داشته باشید که آب مهم‌ترین عنصر مشکل ساز  برای فولاد است که موجب زنگ زدگی، خوردگی و … می شود. اما توجه داشته باشید که ورق های گالوانیزه دارای مهم ترین ویژگی و مزیت مقاومت در برابر آب هستند.  همچنین نحوه تولید و ساخت ورق های گالوانیزه به گونه ای ست که پیوندی فوق‌العاده بادوام ایجاد می‌کند که موجب مقاومت فوق العاده آن شده است.


برچسب: ورق گالوانیزه ، ورق روغنی ، ورق،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ تیر ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۲۲:۱۴ توسط:ahan118 موضوع: نظرات (0)