ahan118 ahan118 .

ahan118

انواع پروفیل و کاربرد آن

یکی از انواع مقاطع فولادی و ساختمانی، پروفیل‌ها هستند. پروفیل مقطعی فولادی با سطح مقطع ثابت و طول زیاد است. در صنایع مختلف از جمله ساختمان‌سازی، خودروسازی، کشتی‌سازی، ساخت میز و مبلمان و... از این محصول استفاده می‌شود. پروفیل‌ها بر اساس جنس و کاربرد به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند و هر یک دارای قیمت متفاوتی هستند. ضخامت پروفیل نیز در تعیین قیمت نهایی این محصول نقش تاثیرگذاری دارد. در ادامه با انواع پروفیل و کاربرد آن آشنا شوید.

پروفیل مقاطع باز چیست؟

اولین نوع پروفیل که می‌بایست با آن آشنا شوید، پروفیل مقاطع باز است. این نوع پروفیل در ابعاد و ضخامت‌های  مختلق تولید و به بازار عرضه می‌گردد. این پروفیل‌ها به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند که شامل پروفیل Z، پروفیل آبرو و یک طرفه هستند. علت نامگذاری این پروفیل سطح مقاطع باز آن است. از این پروفیل در موارد مختلفی استفاده می‌شود. در خصوص ساخت درب و پنجره ساختمان، نمای بیرونی ساختمان، سقف سالن‌های  بزرگ مانند سوله، سالن ورزشی، انبار، پارکینگ و... از این پروفیل استفاده می‌گردد.

پروفیل قوطی چیست؟

دومین دسته از انواع پروفیل، پروفیل قوطی است. این محصول حالتی شبیه به جعبه مکعبی دارد و به صورت چهارگوش توخالی تولید می‌شود. پروفیل قوطی از فلز و یا کامپوزیت تولید می‌شود. البته نوع آهنی یا فلزی این پروفیل‌ها بسیار رایج هستند. این نوع پروفیل به روش‌های  مختلفی از جمله نورد گرم، نورد سرد و یا اتصال نورد گرم به سرد تولید می‌شود. البته تولید پروفیل قوطی به روش نورد گرم رواج بیشتری دارد. پروفیل‌های  قوطی شامل پروفیل ستونی، مبلی، مربع و مستطیل هستند. از پروفیل قوطی در ساخت ستون و اسکلت فلزی، خودروسازی، ساخت باربند، مبلمان‌سازی و... استفاده می‌گردد.

پروفیل درب و پنجره چیست؟

نوع دیگری از پروفیل ها، پروفیل درب و پنجره است. این پروفیل در ظاهر و کیفیت ساختمان اهمیت بسیار زیادی دارد. به منظور تولید این محصول از ورق سیاه و ورق روغنی استفاده می‌شود. امروزه استفاده از پروفیل درب و پنجره کاربرد زیادی در ساختمان‌سازی دارد. همچنین در جنس‌های  مختلفی تولید می‌گردد. قیمت پروفیل درب و پنجره با توجه به جنس آن متفاوت است. انواع این پروفیل از جنس چوب، آلومینیوم، فولاد، UPVC و کامپوزیت تولید می‌گردد.

به منظور خرید و استعلام قیمت انواع پروفیل، تیرآهن، ورق، لوله و... با آهن118 در ارتباط باشید. به منظور ارتباط با کارشناسان با شماره 02154473 تماس بگیرید.

 

 


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۵۱:۴۶ توسط:ahan118 موضوع: نظرات (0)